411088
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Indeks Lokalizacja:
Kraków WBP
Zawiera m.in. s. 10-14: Kalendarium publikacji i awansu naukowego Prof. Jerzego Gadomskiego; s. 15: Lech Kalinowski. Oida oukoun oida. Wiem, że nie wiem; s. 17-19: Adam Małkiewicz. Jerzy Gadomski: Uczony-Nauczyciel-Postać. O Jubilacie zdań kilka; Z dziejów myśli o sztuce: s. 23-39: Adam S. Labuda. Związki artystyczne Polski z Rzeszą Niemiecką w późnym średniowieczu. Kraków i Niemcy południowe; Ikonografia i treści ideowe dzieła sztuki: s. 97-105: Barbara Miodońska. Józef z Arymatei - świadek Męki Chrystusa. Glosa do ikonografii tzw. „antependium z Rudawy”; s. 107-117: Ewa Śnieżyńska-Stolot. Zwierzęta na nagrobku Władysława Jagiełły, czyli jeszcze raz o ikonografii astrologicznej w średniowieczu; s. 159-171: Krzysztof J. Czyżewski. „Kaplica Władysława Jagiełła Króla Polskiego” - kilka uwag; s. 173-177: Tomasz Węcławowicz. Święty Mikołaj czy święty Wojciech?. Uwagi ikonograficzne o tryptyku z Więcławic; s. 209-217: Joanna Daranowska-Łukaszewska. Przyczynek do ikonografii pierwszego nowożytnego ołtarza głównego w kościele Dominikanów w Krakowie; s. 219-223: Magdalena Piwocka. Lwowska Madonna z klasztoru Dominikanów w Krakowie. Kilka słów o ikonografii; Architektura: s. 227-233: Klementyna Żurowska. Kraków, Tyniec i benedyktyni; s. 235-242: Teresa Rodzińska-Chorąży. Kapitel z krypty bazyliki pod zachodnim skrzydłem Zamku Królewskiego na Wawelu; s. 243-251: Zygmunt Świechowski. Wczesna architektura ceglana pomiędzy Odrą a Wisłą; s. 253-260: Marcin Szyma. Kościół Franciszkanów w Krakowie na przełomie XIII i XIV wieku; s. 267-275: Andrzej Włodarek. Jan Długosz - fundator, menedżer czy aferzysta?; s. 291-300: Piotr Krasny. Po starém způsobu vel opere gotico. O roli średniowiecznych zakonów w podtrzymywaniu średniowiecznej tradycji architektonicznej w Europie Środkowej [zaw. wzmianki o bibliotece klasztoru Dominikanów; krakowskich norbertankach]; s. 301-311: Andrzej Betlej. Kilka uwag na temat przekształcenia kaplicy Lipskich przy katedrze krakowskiej w XVIII wieku; Rzeźba: s. 331-352: Marek Walczak. Tympanon fundacyjny biskupa Jana Grota w kościele parafialnym w Radłowie; s. 363-373: Agnieszka Rożnowska-Sadraei. Art., Heath and Legitimacy. The commission and artistic provenance of the tomb of Kazimir the Great in Cracow Cathedral; s. 393-400: Dobrosława Horzela. Przyczynek do rozjaśnienia problemu „okresu ciemnego” (o grupie małopolskich krucyfiksów z trzeciej ćwierci XV wieku); s. 401-414: Barbara Ciciora. Rzeźby Matki Boskiej oraz świętych Katarzyny i Małgorzaty „z Iwanowic” - geneza stylu.
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Tekst częśc. czes., ang. - Kalendarium publ. i awansu nauk. J. Gadomskiego s. 9-14.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zawiera m.in. s. 10-14: Kalendarium publikacji i awansu naukowego Prof. Jerzego Gadomskiego; s. 15: Lech Kalinowski. Oida oukoun oida. Wiem, że nie wiem; s. 17-19: Adam Małkiewicz. Jerzy Gadomski: Uczony-Nauczyciel-Postać. O Jubilacie zdań kilka; Z dziejów myśli o sztuce: s. 23-39: Adam S. Labuda. Związki artystyczne Polski z Rzeszą Niemiecką w późnym średniowieczu. Kraków i Niemcy południowe; Ikonografia i treści ideowe dzieła sztuki: s. 97-105: Barbara Miodońska. Józef z Arymatei - świadek Męki Chrystusa. Glosa do ikonografii tzw. „antependium z Rudawy”; s. 107-117: Ewa Śnieżyńska-Stolot. Zwierzęta na nagrobku Władysława Jagiełły, czyli jeszcze raz o ikonografii astrologicznej w średniowieczu; s. 159-171: Krzysztof J. Czyżewski. „Kaplica Władysława Jagiełła Króla Polskiego” - kilka uwag; s. 173-177: Tomasz Węcławowicz. Święty Mikołaj czy święty Wojciech?. Uwagi ikonograficzne o tryptyku z Więcławic; s. 209-217: Joanna Daranowska-Łukaszewska. Przyczynek do ikonografii pierwszego nowożytnego ołtarza głównego w kościele Dominikanów w Krakowie; s. 219-223: Magdalena Piwocka. Lwowska Madonna z klasztoru Dominikanów w Krakowie. Kilka słów o ikonografii; Architektura: s. 227-233: Klementyna Żurowska. Kraków, Tyniec i benedyktyni; s. 235-242: Teresa Rodzińska-Chorąży. Kapitel z krypty bazyliki pod zachodnim skrzydłem Zamku Królewskiego na Wawelu; s. 243-251: Zygmunt Świechowski. Wczesna architektura ceglana pomiędzy Odrą a Wisłą; s. 253-260: Marcin Szyma. Kościół Franciszkanów w Krakowie na przełomie XIII i XIV wieku; s. 267-275: Andrzej Włodarek. Jan Długosz - fundator, menedżer czy aferzysta?; s. 291-300: Piotr Krasny. Po starém způsobu vel opere gotico. O roli średniowiecznych zakonów w podtrzymywaniu średniowiecznej tradycji architektonicznej w Europie Środkowej [zaw. wzmianki o bibliotece klasztoru Dominikanów; krakowskich norbertankach]; s. 301-311: Andrzej Betlej. Kilka uwag na temat przekształcenia kaplicy Lipskich przy katedrze krakowskiej w XVIII wieku; Rzeźba: s. 331-352: Marek Walczak. Tympanon fundacyjny biskupa Jana Grota w kościele parafialnym w Radłowie; s. 363-373: Agnieszka Rożnowska-Sadraei. Art., Heath and Legitimacy. The commission and artistic provenance of the tomb of Kazimir the Great in Cracow Cathedral; s. 393-400: Dobrosława Horzela. Przyczynek do rozjaśnienia problemu „okresu ciemnego” (o grupie małopolskich krucyfiksów z trzeciej ćwierci XV wieku); s. 401-414: Barbara Ciciora. Rzeźby Matki Boskiej oraz świętych Katarzyny i Małgorzaty „z Iwanowic” - geneza stylu.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej