394485
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały Naukowe Muzeum Narodowego w Krakowie; [2])
Materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Muzeum Narodowym w Krakowie w dniach 19-22 maja 2005. Zawiera m.in.: s. 11-28: Piotr Skubiszewski. Wit Stwosz i sztuka XV wieku; s. 99-112: Jerzy Pietrusiński. O tym, jak Wit Stwosz do Krakowa przybył i jak go opuścił; s. 113-124: Jacek Dębicki. Wit Stwosz i Jan z Głogowa, rzeźbiarz i filozof; s. 125-132: Beata Biedrońska-Słota. Rola tkanin i ubiorów w twórczości Wita Stwosza; s. 133-140: Magdalena Stawowiak. Późnogotycki drewniany Ogrojec w kościele p.w. Wszystkich Świętych w Ptaszkowej - domniemane dzieło Wita Stwosza; s. 141-150: Wojciech Walanus. Przedstawienie Marii tkającej nieszytą suknię Jezusa na rycinie Wita Stwosza : źródła literackie i obrazowe; s. 151-158: Tomasz Mikołajczak. Nagrobki biskupie Wita Stwosza na tle sztuki sepulkralnej schyłku wieków średnich; s. 169-184: Krzysztof J. Czyżewski, Marek Walczak. Kilka zagadnień z dziejów architektury w Krakowie w czasach Wita Stwosza; s. 185-190: Samuel Gumiński. Rycerski mit Dziewięciu Bohaterów w kulturze Krakowa końca średniowiecza; s. 191-200: Jerzy Żmudziński. Na czym polegał przełom w złotnictwie krakowskim końca XV wieku? : krakowskie monstrancje około roku 1500; s. 209-220: Romuald Kaczmarek. Wokół Bricciusa Gauske : wrocławska rzeźba kamienna w czasach pobytu Wita Stwosza w Krakowie; s. 359-370: Barbara Ciciora. Fascynacje Jana Matejki postacią Wita Stwosza; s. 371-380: Anna Baranowa. Wyrok na artystę : czego Matejko i Kantor szukali u Stwosza?; s. 387-396: Lucyna Król. Stanisław Kolowca - fotograf Ołtarza Mariackiego.
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Prace w jęz. pol., ang. i niem. - Streszcz. pol. i ang.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Muzeum Narodowym w Krakowie w dniach 19-22 maja 2005. Zawiera m.in.: s. 11-28: Piotr Skubiszewski. Wit Stwosz i sztuka XV wieku; s. 99-112: Jerzy Pietrusiński. O tym, jak Wit Stwosz do Krakowa przybył i jak go opuścił; s. 113-124: Jacek Dębicki. Wit Stwosz i Jan z Głogowa, rzeźbiarz i filozof; s. 125-132: Beata Biedrońska-Słota. Rola tkanin i ubiorów w twórczości Wita Stwosza; s. 133-140: Magdalena Stawowiak. Późnogotycki drewniany Ogrojec w kościele p.w. Wszystkich Świętych w Ptaszkowej - domniemane dzieło Wita Stwosza; s. 141-150: Wojciech Walanus. Przedstawienie Marii tkającej nieszytą suknię Jezusa na rycinie Wita Stwosza : źródła literackie i obrazowe; s. 151-158: Tomasz Mikołajczak. Nagrobki biskupie Wita Stwosza na tle sztuki sepulkralnej schyłku wieków średnich; s. 169-184: Krzysztof J. Czyżewski, Marek Walczak. Kilka zagadnień z dziejów architektury w Krakowie w czasach Wita Stwosza; s. 185-190: Samuel Gumiński. Rycerski mit Dziewięciu Bohaterów w kulturze Krakowa końca średniowiecza; s. 191-200: Jerzy Żmudziński. Na czym polegał przełom w złotnictwie krakowskim końca XV wieku? : krakowskie monstrancje około roku 1500; s. 209-220: Romuald Kaczmarek. Wokół Bricciusa Gauske : wrocławska rzeźba kamienna w czasach pobytu Wita Stwosza w Krakowie; s. 359-370: Barbara Ciciora. Fascynacje Jana Matejki postacią Wita Stwosza; s. 371-380: Anna Baranowa. Wyrok na artystę : czego Matejko i Kantor szukali u Stwosza?; s. 387-396: Lucyna Król. Stanisław Kolowca - fotograf Ołtarza Mariackiego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej